Selasa, Februari 24, 2009

MEMANJAKAN DIRI BERSAMA UPIN & IPIN AND BENJAMIN BUTTON

Last weekend mmg aku dah apply cuti dgn suami tersayang, nak rehat n kalu boleh tak nak masuk dapur langsung..aku btul2 nak merehatkan badanlah, nasib baik cuti tu laki aku dah approved..next week nak cuti lagi bleh tak abang?? hehehe

10 am : BREAKFAST
Pagi2 dah kuar breakfast, laki aku mmg dah lama nak bawak aku makan lontong pure indon punya style n mmg lontong tuu jugak yg paling sedap laa penah aku makan..aku penggemar lontong but tak penah jumpa lgi la style tuuh.kata husband aku, nasi himpit tuh dimasak dlm buluh, original gituh..kata dia laa, kalu dia kelentong aku, skali dgn korang laa kena jugak...



10.40 am : TIME SQUARE (TS )
hajat di hati smpi jer nak trus bli tiket but laki aku spoil btul laa, nature call katanya...nasib baik aku dapat gak bli tiket wayang..ramai member aku cakap tiket upin n ipin cepat habis, tu yg dtg awal.mmg tak sabar dah nih, masa breakfast lontong plak dgr org dok crita pasal kisah Geng nih, mmg kena layan..
11.40 am : KISAH PENGEMBARAAN GENG - UPIN & IPIN
syok sgt coz....
- sama2 beratur dgn budak2 kecik yg so excited, pastu smua mood baik2 ajer..suka tgk kerenah diaorg
- wayang yg paling ramai budak2 makcik2
- paling bnyk families yg angkut smua anak beranak kat rumah...aku siap kira family yg paling ramai masuk ader 16 org ahlinya..mahunya tak meriah!!
-aku enjoy giler laa even laki aku yg mulanya dok bising masuk wayang layan kartun pun akhirnya cakap best..malas nak crita panjang, korang tgk la sendiri

1.30 - 2pm : kitaorg lunch & ke surau...lepas makan gak sandal aku tercabut,mmg dah lama dah sandal aku tu.nak suruh bli baru laa tuh..aku sikit punya geram so aku bli 2 skali sandal n kasut

2.40 pm : BENJAMIN BUTTON
-Aku tgk atas recommendation kawan2 kat opis, pun critanya lain dr yg lain
-mmg critanya lama dekat 3 jam la melayan critanya..pada aku ok la, but korang jgn laa dok fikir logik atau tak, tgk wayang or drama tv mana ader yg logiknya...sinopsisnya crita kelahiran seorg baby yg mana physicalnya adalah seorg tua n proses pembesarannya terbalik tak ikut fitrah kejadian...
aper yg aku suka dlm crita nih bila values kasih sayang yg ditonjolkan dgn cara tersendiri...


kitaorg balik umah arituh dah dekat nak gelap gak laa, makan mlm dulu kat chicken rice shop baru balik..mmg lamer laa,korang bayangkan ajer aku pun tak terkira brapa kali laki aku pergi mengistinjakkan diri kat TS..bosan btul la.. so parking pun max rm10.nasib baik masuk tandas tu free

8.45 pm
cuti aku dah nak abis nih, tak dapat full day pun coz mlmnya puas laa iron baju kerja plak...letih sungguh but santai n relax pengisiannya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan